kennelturbolines.blogg.se

en liten presentation om våra hundar!

Kategori: Allmänt

Hej! Tänkte göra en liten presentation på våea hundar. Tänktr ju börja med Norröras Freedom And Joy "Mika". Det är alltså min hund, en sjuårig norwichterrier och min första helt egna hund. När jag var liten sa alltid mamma och pappa att när jag fyllde 13 skulle jag få köpa min första hund. Sagt och gjort(fast jag fick inte köpa en Yorkshire terrier 😉) och det vart även familjens första norwich. En helt underbar hund är det, full av energi trots sin ålder(man kan nästan tro att hon är valp ibland). När hon var tre år gammal fick hon sin första kull där mamma och pappa har kvar två stycken men dom kommer jag berätta mer om nån annan gång. Just mika är ganska stor för sin ras så hon har inte gått så bra på utställningar men har varit helt perfekt i avels syfte. Sen är hon helt galen i agility också så de brukar vi träna lite grann ibland inte så att vi tävlar eller så utan bara för att det är kul. Just eftersom det var familjens första minsta hund så vart hon ju också mest bortskämd också, som vanligt med små hundar hehe 😉 vilket alltså betyder att helst ska hon ligga mittis i sängen eller allra helst ha en egen huvudkuddd att ligga på och även ha en egen matplats vid bordet. 
 
 
Jaa det var några bilder på mika men det kommer komma fler.
Ha de bra //erica

KOMMENTARER:

  • Kerstin säger:
    2014-02-04 | 14:25:55

    Roligt att läsa om Sickans fina mamma. Dom är lika till utseendet och verkar lika till sättet också. Världens bästa hundar? Jag tror det :)

Kommentera inlägget här: